سهیل نوروزی که این روزها پشت دوربین سریال «زعفرانی» قرار گرفته است درباره تفاوت ضبط تصاویر این مجموعه با سایر آثار تلویزیونی به خبرنگار مهر گفت: آنچه در مرحله تصویربرداری «زعفرانی» را با سریال های معمول و روال تلویزیون متفاوت می کند این است که برای اولین بار یک پروژه تلویزیونی با دوربین الکسا فیلمبرداری می شود.
وی افزود: تاکنون این اتفاق در رسانه ملی رخ نداده چون دوربین الکسا مختص سینماست و به خاطر گرانی اجاره دوربین و لوازم و همچنین سنگین بودن و دشواری در قاب بندی و جابه جایی، حمل و نقل سخت تری دارد. روال دوربین های تلویزیون ۵D است که در همه پروژه های تلویزیونی استفاده می شود.
فیلمبردار «شاهگوش» و «دندون طلا» اشاره کرد: من پیش از این تجربه کار تلویزیونی با دوربین الکسا را در همکاری با داوود میرباقری داشتم و به نظرم بد نبود این اتفاق در رسانه ملی هم رخ دهد. باتوجه به اینکه حامد محمدی پیش تر در سینما کارگردانی را تجربه کرده و برای اولین بار با تلویزیون همکاری می کرد پیشنهاد دادم با این دوربین کار کنیم.
نوروزی گفت: این طرح اگرچه مورد استقبال حامد محمدی قرار گرفت اما لازم بود با ایرج محمدی تهیه کننده هم صحبتی داشته باشیم. وی هم بعد از صحبت های طولانی راضی شد و با اینکه هنوز سریال پخش نشده اما وقتی تصاویر را در باکس تدوین می بیند رضایت کامل دارد.
وی ضمن اظهار امیدواری به ادامه این روند در تلویزیون، اشاره کرد: «زعفرانی» تنها سریالی است که تقریبا پایاپای با تصاویر سینمایی در قاب بندی، نوع حرکت و میزانس پیش می رود و از نظر بصری می توان گفت به سینما نزدیک تر است تا تلویزیون. امیدوارم حاصل این تلاش در رسانه ملی هم دیده شود و مردم با این تفاوت تصویر آشنا شوند.
وی با اشاره به موفقیت هایی که کشورهای همسایه در امر سریال سازی دارند، گفت: امروزه اگر در همه جای دنیا و حتی کشورهایی مثل ترکیه در حوزه سریال سازی موفق هستند به این دلیل است که به تجهیزات و کیفیت فنی کارشان نهایت توجه را دارند. ما هم باید آثارمان را به سریال های دنیا نزدیک کنیم و به جای پایین آوردن هزینه و بالا بردن سرعت به کیفیت محتوایی و بصری و فنی بیشتر توجه کنیم.
نظر شما